Szerző: | |
Kiadás éve: | 2014 |
Terjedelem: | 143 oldal |
ISSN: | 2062-5936 |
Fedél típusa: | Puha |
Kiadó: | Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége |
Kiadvány: |
Ez a könyv elsősorban azokat a tehetségsegítő pedagógusokat kívánja megszólítani, akik egyetértenek azzal, hogy a természettudományi tehetséggondozásban az empirikus megismerésből kiinduló, kísérletező, felfedező tevékenységre alapuló, alkotásra ösztönző pedagógiai fordulatra van szükség. Ennek a fordulatnak az egyik lehetséges irányát tartalmazza e könyv, amely a kreatív természettudományi pedagógia modelljéből vezeti le a kreatív természettudományi tehetséggondozást.
A kreatív természettudományi tehetséggondozás folyamatának szakaszai az alábbi egységeken keresztül kerülnek levezetésre: a szubjektív alkotás és az alkotások segítése; az információforrások kreatív használatának segítése; a tantárgyi alkotások bemutatása; a tárgyiasult alkotások dokumentálása, bevezetés a munkaportfólió készítésének lehetőségeibe; kreatív önképzőkör; kreatív természettudományi diákkör; kutató gyermekek tudományos konferenciája, természettudományi szekció; természettudományi tehetségnap.
Úgy véljük, hogy az itt bemutatásra került folyamat kreatív diskurzusra ösztönözheti azokat a természetismeretet, fizikát, földrajzot, biológiát, kémiát
tanító tehetséggondozó pedagógusokat, tehetségsegítő teameket, természettudományi tehetséggondozást vállaló tehetségpontokat, akik elkötelezettek a természettudományoktól való elidegenedés megállítása, csökkentése, sőt, megfordítása érdekében.
Tudjuk, hogy csupán ez a könyv nem elegendő ahhoz, hogy betöltse a kreatív természettudományi tehetséggondozás szerepét a közoktatásban. De meggyőződésünk, hogy – az érintőlegesen bemutatott több mint tízéves empirikus kutatás eredményeinek megismerése – ösztönzőleg hat a célkitűzéseinkkel egyetértő tehetségsegítő pedagógusokra abban, hogy párbeszédet (esetlegesen metodikai vitát) folytassunk a további innováció