Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Tehetségazonosítás a pedagógiában

Szerző:
Kiadás éve:
2014
Terjedelem:
27 oldal
ISSN:
2064-5449
Fedél típusa:
Puha
Kiadó:
Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
Kiadvány:

A tehetségazonosítás mindig is fontos feladata volt az iskoláknak, mivel a tehetségek felismerése és fejlesztése közös társadalmi érdek. Jelen tanulmányunk a köznevelésben dolgozó pedagógusoknak nyújt segítséget ehhez a munkához. Cikkünk első felében röviden összefoglaljuk a tehetségazonosítás, tehetségdiagnosztika legfontosabb szempontjait, különös tekintettel a pedagógiai gyakorlatban használható módszerekre. A második részben egy általunk kifejlesztett tehetségszűrő megfigyelési szempontsort mutatunk be, amely jól illeszkedik a pedagógiai tehetségszűrés szintjén elhelyezkedő szubjektív módszerek sorába.