Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Lipécz Ádám

50 tehetséges fiatal
mechatronika

Azt mondja, nem könnyű, hogy mérnöktársaival a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki karán mindenben először a hibát látják meg, az azonban mégiscsak a pozitív gondolkodás jele, hogy miután rájöttek, mi az, ami nem jó, azon agyalnak, hogyan lehet megoldani. Ádám a szabadidejét is szívesen tölti új dolgok kitalálásával, továbbfejlesztéssel, ötleteléssel. Talán édesapjától örökölte, aki maga is mérnök, és szabadidejében mindenfélét fúrt, faragott és kitalált.

Nem magányos feltaláló, munkáival rendszeresen versenyekre jár. Már csaknem tíz éve, az általános iskola második osztályában is versenyzett, és azóta sem hagyta abba: a Magyar Innovációs Szövetség Ifjúsági versenyén több éve aktív résztvevő. Eredményeit hosszan lehet sorolni: 2008-ban a First Lego League robotépítő versenyen robottervével harmadik, csapatával első helyet ért el, 2009-ben iskolatársával megosztott 1. helyezést ért el a Logo OKSZTV-n, 2010-ben a Magyar Innovációs Szövetség Ifjúsági versenyén második lett. Ez azzal is járt, hogy a Kutdiák tagozatvezető helyettesnek választotta, és tagja lett a Magyar Fiatal Tudósok Társaságának. Képviselte Magyarországot Izraelben és Moszkvában, ahol egy telefonra írt ismeretterjesztő programját ezüstéremmel díjazta a zsűri.

Úgy érzi, most már ideje egy területre koncentrálni, mert eddig a szélerőműként, illetve szivattyúként felhasználható rotorrendszertől kezdve a mobiltelefonos gombahatározóig sok mindent kitalált. Talán éppen a mobilalkalmazások mellett dönt, hiszen legsikeresebb munkája a Medical Pocket Assistant, egy egészségügyi, mobiltelefonos elsősegélynyújtó applikáció volt, amely első díjat kapott egy innovációs versenyen. Az alkalmazást a világ másik végén, Kínában is nagyra értékelték, kiemelkedő teljesítményért oklevelet kapott. A II. Swiss Talent Forum innovációs versenyen változatos mobiltelefon applikációira felfigyelt a Google, és ezt egy különdíjjal jelezte is. 2012-ben a többéves sikeres versenyzését és a beadott pályázatát elismerve a 21. Ifjúsági Innovációs versenyen különdíjat nyert. A következő hat hónapban másfajta próbatétel előtt áll: négy társával vállalkozást alapítanak. Első termékük, amelyet piacra dobnának, egy tanítási segédeszközként szolgáló robotkar. Szeretné megtanulni, hogyan lesz egy jó ötletből a végén jövedelmező üzlet. Üzleti tervek, kapcsolatfelvétel lehetséges befektetőkkel, tárgyalások: valamennyi tapasztalatot szerzett már benne, mentora segítségével most teljes erővel erre koncentrál. Ha már egyszer azzal foglalkozik, amit szeret, legyen hasznára másoknak is, és ő is éljen meg belőle. Nem kell félteni, feltalálja magát üzleti világban – elvégre valahol ez a szakmája.

Mentor: Bojár Gábor
„"30 évvel ezelőtt nekem is volt egy mentorom, egy tapasztalt üzletember, akivel rendszeresen meg tudtam beszélni a Graphisoft problémáit. Kérdéseiből már tudtam a megoldást. Úgy érzem, dolgom, hogy ezt most visszaadjam a következő generációnak."”

 

Adatlap: