Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Madák Zsuzsanna

50 tehetséges fiatal
színjátszás, dramaturgia

Legelőször még gyerekként, 13 évesen lépett színre, pontosabban ugrott A dzsungel könyve egyik kismajmaként, majd egyetemi évei alatt is dolgozott színpadon. Az egykori esztétika-magyar szakos hallgató felbukkant színészként, táncosként, dramaturgként és rendezőként is több színházban és független társulatoknál. Látható volt a Szurdi Miklós rendezte Aidában, fellépett az Ágens Társulattal, Gergye Krisztián Társulatával, a Természetes Vészek Kollektívával, Mándy Ildikó Társulatával, és az o. s. Divadlo Unlimiteddel. Egyik munka hozta a másikat, kézről-kézre adták a mesterek, míg kikötött a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színháznál, amelynek most dramaturgja, színésze és színházi beavató programjának, az általa kezdeményezett és kidolgozott Tantermi Deszkának vezetője.

Utóbbit két éve hatalmas sikerrel vezeti, moderátoraként, rendezőként, színészként és zenei szerkesztőként vesz benne részt. Ezek az előadással egybekötött beavató programok kifejezetten az általános iskola felső tagozatosai, illetve középiskolások számára készülnek, helyszínül is rendhagyó tereket választanak, zsinagógát, diszkót és persze osztálytermet. Tévedés azt hinni, hogy a fiatalokat nem lehet klasszikus darabokkal elcsábítani, csak a hangot kell velük megtalálni, és ez Zsuzsának sikerül – erről tanúskodnak a program honlapjának vallomásai. A diákok partnerei lesznek a foglalkozásokon, ezt asszociációs játékokkal, interaktív feladatok segítségével éri el. Milyen lenne a Rómeó és Júlia vége ma, 2013-ban? Mi lesz, ha életben maradnak? Megunják vagy megcsalják egymást? És hogy hívják majd a közös gyereket, Montague vagy Capulet? Játsszuk el!

Hazugság és barátság, kamaszöngyilkosság, tiniprostitúció, szerelem: megannyi nehéz, ám a kamaszok életében aktuális témát tár fel őszintén és testközelből a Scapin, a spanom! Molière: Scapin furfangjai című előadásának kiegészítő programjaként, a Csak Rómeó és Júlia... Két év alatt 90 beavató programot valósított meg, azt szeretné, ha ezeket még többen megismernék, meghívnák az ország más részeire, akár még külföldre is.

Emellett műveket fordít, színpadi adaptációkat készít, és szerkeszti a Hevesi Sándor Színház kiadványait. Vagy a budapesti belvárosban sétálgató Amy Winehouse-ként vizsgálja színház, utca és a média kapcsolatát. Nyitott, bátor, nem kötelezte el magát egyik színházi irányzat mellett, csupán amellett, hogy amit csinál, abban képességei legjavát adja. Arra vágyik, hogy megtalálja az új utakat, lehetőségeket, és értéket hozzon létre minél több tehetséges emberrel együtt. Mindegy, hogy színészként, dramaturgként vagy rendezőként teszi. Szerencsére annyira tehetséges, hogy nem várják el tőle, válasszon már végre, hová húz a szíve.

Mentor: Enyedi Ildikó
„Madák Zsuzsa fiatal kora ellenére nemcsak saját magát építi, hanem a következő nemzedékek színházi kultúrájának alapozásában is fontos szerepet vállal. A színház bűvös hely, ahol olyasmi történhet az emberi lélekkel, ami sehol máshol nem - ezért is él túl a színház filmet, televíziót, internetet. Zsuzsa sokoldalú tehetségével szolgálja, hogy nézők és jövendő nézők lelki-szellemi kapaszkodót találhassanak a színházban, s közelebb kerülhessenek önmagukhoz.”