2005-től iskolánkban projektoktatás folyik egy tanévben egy héten keresztül. Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a tehetséges tanulók kibontakoztassák kreativitásukat. A projektoktatásban minden tanár és tanító részt vesz.
Kiemelt programjaink közé tartoznak a versenyekre való felkészítés, különösen magyar nyelvből, matematikából és kémiából.
A tehetséges tanulókat a differenciáló fejlesztőprogramon keresztül kiszűrjük és az osztályfőnököknek ajánlatokat adunk a tanulók további fejlesztésére, ami nem csak a tehetséges tanulóknak szól, hanem a felzárkóztatást is szolgálja.
A fejlesztés az első és második osztályban standardizált módszerrel történik. A harmadiktól a hetedik osztályig pedig szövegértési gyakorlatokat végeztek a gyerekek.
Kiemelt területként kezeljük az ún. nem közvetlen tanuláshoz kötött versenyeket is, melyek más területeken nyújtanak számunkra tanulóinkról képet. Ilyen versenyek közé tartozik: rovásírásverseny, mesemondó versenyek, tűzoltó versenyek, matematikai tehetséggondozás (Kenguru), bátaszéki matematika verseny, Simonyi Zsigmond helyesírási verseny, Szarvas Gábor nyelvművelő verseny, Currie kémia verseny, Kovács Sztríkó Zoltán fizika verseny. A tanulók fizikai képességeit is kamatoztatjuk a különböző testnevelési versenyeken, mint pl. Nestlé kupa, Aranycsapat verseny. Iskolánk támogatja a sakkozó diákokat, ennek érdekében a helyi sakkszövetséggel is együttműködünk. Ezekre a versenyekre tanítóink, tanáraink külön órákon készítik fel a tanulókat.
A tehetséggondozáshoz iskolánkban hozzátartozik a sajátos nevelési igényű tanulókkal való foglalkozás, hiszen számukra is több versenyt és szemlét szerveznek meg.
Az első lépés felkutatni környezetünkben a tehetségeket, ez helyi szintet jelent, majd folyamatos felkészítéssel községi és körzeti szintre helyezzük át a tevékenységet. Számunkra ez Zenta községet jelenti és az észak-bánáti körzetet. A különböző versenyek által nyújtott lehetőségeket kihasználva tartományi valamint nemzetközi szintre emelhetjük és emeljük is tehetséges tanulóinkat. Több együttműködés segít ebben bennünket, mint pl. a Szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Egyetem, a Szabadkai Módszertani Központ, az újvidéki székhelyű Vajdasági Tanítók Egyesülete és nem utolsósorban a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolával való együttműködés. Az együttműködés különböző projektumokat jelent, mint pl. a projektnapok, Tantárgyháló versenyek, projektek-bemutatók és a pedagógusok folyamatos továbbképzése.
A tehetségek felismerése és fejlesztése iskolánk fontos célja. Több területen és programban is figyelemmel kísérjük tanulóinkat.
(1) - Versenyekre való felkészülés
(2) - Alternatív oktatási módszerek
(3) - Tanítók, tanárok továbbképzése
(4) - Tantárgyháló versenyek
(5) - Tanulók prezentációi
(6) - A tanulók fejlesztése, differenciált oktatás
Függetlenül a pályázatok eredményétől, hogy nyerünk-e pénzt a programok lebonyolítására, kollégáink túlnyomó többsége fontosnak tartja tanulóink tehetségének felkutatását és fejlesztését. A nyert pályázati pénzeket pedig az iskola tárgyi eszközeinek modernizálására ill. a különböző versenyekre való elutazás biztosítására fordítaná.
Az iskolában a pszichológus individuális munkát is folytat a tanulókkal. Egyéni beszélgetések formájában vagy a kiválasztott témát kisebb csoportokban dolgozzák fel (továbbtanulási lehetőségek, szexuális problémák, drogprevenció stb). A fejlesztőpedagógus pedig a méréseken kívül tantestületi tanácsadással is foglalkozik. A szakos tanárok pedig felkészítik a gyerekeket a szereplésre.
A programba bekapcsolódó pedagógusok továbbképzését fontosnak tartjuk, hogy hatékonyabban tudjanak dolgozni a tanulókkal. Fontos szempont, hogy minden térségnek kiemelt szerep jusson sajátosságainak kiemelésében.