Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Hajdu Henrietta

Munkakör: 
Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola - Intézményvezető
oktató-nevelő-vezető munka, tanítói munkakör, magyar nyelv és irodalom tantárgyak oktatása

• Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Nagyon kíváncsi és nyitott voltam a Tutori szerepre. Sok pozitívumot hallottam már róla, a tapasztalatszerzés volt az elsődleges célom és, hogy én vajon megfelelek-e erre a szerepre , Feladatomnak tekintem, hogy felismerjem, támogassam, támogattassam, elismerjem, elismertessem a szűk és a tágabb környezettel, hogy milyen fontos a tehetség és nem a különc elfogadtatása.

• Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Mindig is különösen érdekelt a tehetséggondozás. Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket oktatok, tudom, mit jelent nélkülözni. Ezeknél a gyermekeknél elkerülhetetlen az olyan érzelmi együttmozgás, amelynek során érzi, hogy örömét, bánatát megoszthatja nevelőjével. Itt igen lényeges a következetesség, a normák lassú kialakítása, lépésről lépésre. Viszont ezek közül a gyerekek közül is ugyanúgy „fellelhetők a csodák”, s mi azért tehetünk, hogy ezt még inkább kibontakoztassuk, segítséget nyújtsunk a számukra! Ez az egyéni foglalkozások még inkább felszabadíthatja a turorált és a tutor kapcsolatát.


• További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Egyéni foglalkozás során még inkább többet tudunk nyújtani a tehetséges tutoráltaknak. Pályázat adta lehetőségeket, versenykiírásokat beszélhetünk meg, adhatunk át a számukra. S ami még nagyon fontos, ők is megismerkedhetnek más tehetséges fiatalokkal.

„Én leraktam a kövemet. Mi tudjuk, hogy
  ez a kő segíteni és vezetni fogja azokat,
  akik utánunk jönnek az utat továbbépíteni.”
                                          (Celestin Freinet)

Adatlap: