Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Jakab Dóra

Munkakör: 
Nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskola - Tanító, Gyöngyszemekért Egyesület elnöke
Magyar, Testnevelés, erkölcstan,versenyek, rendezvények szervezése, B.E.CS.

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Mikor jelentkeztem csak sejtésem-megérzésem volt a tutori munkával kapcsolatosan. Továbbképzéseken már találkoztam a képzők és a programot megálmodók nevével, így bizalommal vágtam neki a feladatnak. Amiben biztos voltam a személyre szóló, saját igényeihez igazodó segítésnyújtásra van szükség. Minden tehetséghez egyedi út vezet. A feladatom a segítésük, inspirálásuk.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Munkámból adódóan szerencsére sokszor találkoztam tehetséges diákokkal. Megtapasztalhattam, hogy egy kiemelkedő képességű gyerek nagy öröm a szülőnek, büszkeség az iskolának, kihívás a pedagógusnak – ugyanakkor komoly feladatot mindenki számára. Tudom, hogy a tehetséges diák más. Más a gondolkodása, a viselkedése, és tudom, hogy nagy szükségük van a támogatásunkra. Minden tehetség eltérő, ezért tartom fontosnak az egyéni segítségnyújtást. Így lehetőség nyílik az egyéni foglalkozásokon és személyes beszélgetések során a gyerekek megismerésére. Feladatom a kapcsolattatás a pedagógus, szülő, szakos kollegák és tutoráltam között.
 

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:   
„A tehetség mögött hétköznapi szavak rejlenek: szorgalom, szerencse, de mindenekelőtt a kitartás.”
James Arthur Baldwin

 

Adatlap: