Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Jakabné Cseh Szilvia

Munkakör: 
Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és EGYMI - utazó gyógypedagógus
autizmus specifikus fejlesztések, komplex fejlesztések

• Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Elvárásaim nem voltak, inkább a kíváncsiság és a kihívások vezéreltek a tutori szerep megismeréséhez, megéléséhez.


• Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Alapszemléletem, hogy minden gyermekhez, tanulóhoz meg kell találni a hozzá vezető utat. Ezért fontosnak tartom, hogy az egyéni segítségnyújtás során, közösen megismerjük a tanulókkal együtt a támogató fejlődésüket, új stratégiákat találjunk előrelépésük érdekében. Nem vagyok varázsló, nem rendelkezem természetfeletti képességekkel, egyszerűen a tanulmányaim során megszerzett sokféle ismeret, a munkám során felhalmozódott rengeteg tapasztalat biztosítja segítségnyújtásom alapját. Ezt egészíti ki a tanuló saját habitusával, kreativitásával, megoldó-képességével, így együtt megtaláljuk tehetségének kibontakoztatásához, és önmegvalósításához kívánt utakat, valamint útravalót is kaphat a nagy betűs élethez, hogy sikeres emberré váljon.
Elkötelezett pedagógusként, és szülőként is fontosnak tartom, hogy a tanuló érdekében a szülő is részt vegyen ebben a folyamatban. Elengedhetetlen számomra a szülőt is segíteni, útmutatást adni annak érdekében, hogy a gyermekéből a maximumot ki lehessen hozni, úgy, hogy személyiségfejlődése optimális maradhasson.

 

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Gyógypedagógusként is igyekszem a tanulók kompetenciáit, és az életre való felkészítéshez szükséges legalapvetőbb képességek, készségek kialakítását és fejlesztését segíteni, támogatni. Célom a pozitív gondolkodás szemléletének kialakítása, amely a mindennapi nehézségeken segít továbblépni. Azt gondolom, meg kell tanítani a fiatalokat a kudarcok megélésére, elfogadására, a problémák megoldásának hatékony kezelésére, a konfliktuskezelésre, és a siker feldolgozásának képességére is, valamint az asszertív kommunikáció megfelelő használatára. Munkám során fontosnak tartom, hogy a tanulók tévedhessenek, és javíthassák rossz megoldásaikat. A hiba felismerése és a javítás lehetősége fontos momentum a segítségnyújtás folyamatában, amely elindít egy pozitív spirális kört, hiszen ezáltal az önértékelésüket, önbecsülésüket is erősítem. Ez fenntartja a tanuló motivációját is, ami elengedhetetlen, kihagyhatatlan hozzávaló a sikeres ember receptjéhez.
Olyan szemléletmódot kívánok átadni a Tutoráltjaim számára, amelynek segítségével boldog és sikeres személyek lehetnek az életük minden területén.