Menü megnyitása

Természetismereti pályázat általános és középiskolások számára

Pályaművek benyújtása: 2014. április 2.
A Csizmadia Közhasznú Magánalapítvány tudományos, természetismereti pályázata általános és középiskolások részére

A pályázat célja: A névadó Csizmazia György tanítói munkásságával összhangban – hogy elősegítse természeti környezetünk megismerését és megértését, s ennek érdekében az érdeklődő tanulókat önálló munkára serkentse, a legjobbakat díjazza. A pályázatot az alapítvány általános és középiskolások számára írja ki.

A beadás módja: a pályázatokat gépelve, vagy számítógépen kinyomtatott formában, egy példányban postán kell eljuttatni a következő címre: Mozaik Kiadó 6701 Szeged, Pf. 301.

A pályázat jeligés, ezért a szervezők kérik, hogy a dolgozat mellé egy zárt borítékban mellékeljék a pályázó nevét, korát, postai és e-mail címét, telefonszámát, iskolája nevét. (Amennyiben van tanár segítóje, az Ő nevét is) A dolgozatra csak a jeligét kell írni. A bírálóbizottság döntése a www.mozaik.info.hu és a www.csizmaziaalapitvany.hu honlapokon 2014. április 18. után olvasható.

Az elbírálásban előnyt élveznek azok a pályázatok, amelyek saját kutatáson, kísérletezésen, megfigyelésen alapulnak, illetve amelyek illusztrációkat, fényképeket, rajzokat is tartalmaznak.

 

Témakörök:

I. Általános iskolák alsó tagozatos tanulói számára (1-3 oldal terjedelemben)

  1. "Aki a virágot szereti..." - hobbim a kertészkedés
  2. "Vízi csodavilág" - Kirándulás tóparton, folyóparton.
  3. "Madarak karácsonya" - Figyeld meg a télen itthon maradt madarakat és írd le, hogyan tehetsz a kedvükre!

 

II. Általános iskolás felső tagozatosok számára (terjedelem 2-5 gépelt oldal)

  1. Lakóhelyem téli madárvendégei
  2. Madárvonulás a lakóhelyem környékén
  3. Téli kirándulás az erdőben

 

II. Középiskolások számára (terjedelem 5-10 gépelt oldal)

  1. A vizek összetétele, változásának hatása az élővilágraSzámos élőlény él vízparton, vagy vízben. Ezeket a víz összetétele állapota befolyásolja. Körülnézve lakóhelyeden, az ott talált tó, patak, folyó... vizének bizonyos összetevőit ismertesd, majd ezek esetleges változásának befolyásoló hatását elemezd!
  2. Az élőlényeket befolyásoló emberi hatásokFigyeld meg lakóhelyed környékének egy élőhelyét, társulását. Keress példákat, hogyan befolyásolja az ember az életközösséget, milyen hatással van az ott élő fajokra! Milyen örvendetes fejleményei vannak az ember természetalakító, fenntartó tevékenységéne?
  3. A természet megjelenése a művészetben Számos műalkotás ihletője a természet. Idézd fel olyan természettel kapcsolatos élményeidet, melyeket szívesen látnál műalkotásokon! Idézz fel olyan műalkotásokat, melyeknek témája átélt élményeidet eleveníti fel!

 

IV. Valamennyi korosztály számára – Változatok egy témára

  1. LEVÉL, melyet Te írsz az alaptörténetről az általad kiválasztott egyik személynek;
  2. E-MAIL egy második személynek;
  3. Telefonos üzenetrögzítőn hagyott SZÓBELI ÜZENET írásban rögzített szövege egy harmadik személynek;
  4. SMS a negyedik kiválasztottadnak.

 

V. Filmes kategória - FÉNY–ÁRNYÉK

Milyen hatással van a fény vagy a fényszegénység az élőlényekre?Készíts olyan, maximum 3 perces filmet, melyben bemutatod bármely növény vagy állat kapcsolatát a fénnyel. (Milyen szerepet játszik a fény az életükben?)

A filmanyag formátuma lehet: wmv, flv, 3gp, avi, mov, mpeg, mpg, mp4. Maximális feltölthető méret: 200 MB

További információk: a Csizmadia Alapítvány honlapján