A közösségért végzett tevékenység pedagógiai célja, hogy a diákok tapasztalatokat, jó élményeket szerezzenek a segítségnyújtás, felelősségvállalás területén úgy, hogy pontosan értsék és tudják, kinek és miért segítenek, illetve segítségük hasznos volt-e.
A 9. osztálytól kezdhető közösségi munka során végzett feladatok jó esetben támogatják a diákokat, hiszen tantárgyi tudást használnak tevékenységük közben. Például történelemből korrepetálnak rászoruló gyerekeket, számítógépes segítséget adnak idős embereknek, számadatokat értelmeznek és elemeznek egy környezetvédelmi projektre való felkészülésükkor.
Az 50 óra közösségi szolgálat elvégzésének támogatása pedagógiai feladat, közös összefogásnak kell létrejönnie az iskolavezetőségtől kezdve az iskolapszichológusokon, iskolai szociális munkásokon keresztül az érdeklődő szülőkig, a fogadó szervezet koordinátoráig.