Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Bonis Bona elismerések

2018. június 15.

Csermely Péter professzor életmű díjat kapott. Bemutatjuk az idei díjazottak névsorát.

2018. június 8-án adták át az idei év „Bonis Bona - A nemzet tehetségeiért” díjakat a Pesti Vigadóban. Az elismerő címet 2013 óta olyan, a tehetséggondozásban kiemelkedő munkát végző pedagógusok, gyógypedagógusok, szakoktatók, felsőoktatásban dolgozó oktatók, civil szervezetek tehetségsegítői és a tehetséggondozás területén működő szervezetek vehették át, akik tevékenységükkel nagymértékben hozzájárultak tehetséges gyermekek előrehaladásához.

A Pesti Vigadó dísztermében – az Országos Tehetséggála rendezvényén – 6. alkalommal adták át a „Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért” és a „Tehetségbarát Önkormányzat 2018” díjakat. Összesen 62 szakember, szervezet és önkormányzat részesült elismerésben a sokéves, eredményes tehetséggondozó munkájáért. A díjakat Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, valamint dr. Illés Boglárka ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár adta át.

 

A 2018-as év Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért díjazottjai

Életműdíj

  1. Groma István (fizikus, ELTE Természettudományi Kar Budapest)
  2. Prof. Dr. Csermely Péter (biokémikus, Semmelweis Egyetem, Budapest)
  3. Vincze Szabolcs (intézményvezető, Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola, Megyaszó)

 

Kiváló Tehetséggondozó

  1. Bíró István (fizika, Földes Ferenc Gimnázium, Hernádnémeti)
  2. Engi Himinecz Erika (zongoratanár, korrepetitor, zongora tanszakvezető, Péterfalvi Művészeti Iskola, Péterfalva/Kárpátalja/Ukrajna)
  3. dr. Farkas Anna Krisztina (földrajz, földünk és környezetünk, Miskolci Herman Ottó Gimnázium, Miskolc)
  4. Fodor Flóra (tanító, Dr. Nyulas Ferenc Általános Iskola, Nyárádremete)
  5. Fonyóné Németh Ildikó (matematika, informatika, fizika, Keszthelyi Vajda János Gimnázium, Keszthely)
  6. Fülöp László (történelem, Pécsi Leőwey Klára Gimnázium, Pécs)
  7. Gruber László (földrajz, történelem, természeti földrajz, Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola, Bonyhád)
  8. Gurobi Bernadett (vizuális alkotó gyakorlatok, környezet és kézműveskultúra műhelygyakorlat, SZÍN-VONAL Alapfokú Művészeti Iskola, Zirc)
  9. Lakatosné Tóth Ildikó (kémia, filozófia, Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen)
  10. Lengyel Csaba (matematika, Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakgimnáziuma és Gimnáziuma, Vác)
  11. Lévainé Hasznosi Katalin (magyar nyelv és irodalom, testnevelés, Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola, Hajdúböszörmény)
  12. Ludván Mónika (magyar nyelv és irodalom, történelem, KKZKÁI Kisfaludy Utcai Tagiskola Kaposvár)
  13. Méri Károly (matematika, Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium, Békéscsaba)
  14. Miterli Zoltán (elektrotechnika-elektronika, hálózattechnika, BMSZC Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakgimnáziuma, Budapest)
  15. Molnárné Vámos Katalin (magyar nyelv és irodalom, orosz nyelv, magyar szakos vezetőtanár, Óbudai Árpád Gimnázium, Budapest)
  16. Pászti Károly (ének-zene, Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium, Budapest)
  17. Schmidt István (versmondás, színjátszás, drámajáték, Tungsram-Hevesi Sándor Versmondó Kör, Nagykanizsa)
  18. Szentessy Ida (angol, Dunakeszi Bárdos Lajos Általános Iskola, Dunakeszi)
  19. Szilágyi Olga (magánének, Dohnányi Ernő Zeneiskola, Budapest)
  20. Tekse Marianna (informatika, Verseghy Ferenc Gimnázium, Szolnok)

 

Kiváló Tehetségfejlesztő

  1. Bagyinszkyné Laczkó Ilona (magyar nyelv és irodalom matematika, rajz és vizuális kultúra, Darus Utcai Magyar-Német Két Tannyelvű Általános Iskola, Budapest)
  2. Balázsné Kerek Marianna (kémia, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest)
  3. Bártfai Istvánné részére (óvodapedagógia, Vadárvácska Óvoda, Tiszaföldvár)
  4. Bartha Dénesné (matematika, Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium, Nyíregyháza)
  5. Benis István   (földrajz, természetismeret, Bakonysárkányi Fekete István Általános Iskola, Bakonysárkány)
  6. Dr. Cserey György Gábor (robotika, méréstechnika, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Információs Technológiai és Bionikai Kar, Budapest)
  7. Deák-Takács Szilvia (magyar nyelv és irodalom, Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Kisvárda)
  8. Duma Zsolt (dráma és tánc, színjáték, Hunyadi János Középiskola, Mezőkovácsháza)
  9. Fülöp Márta Marianna (informatika, BGSZC Belvárosi Gazdasági Szakgimnáziuma, Budapest)
  10. Havasréti Pál (tekerőlant, népi bőgő, citera, Pro Artis Alapfokú Művészeti Iskola Paks, Pécs)
  11. Keléné Szabó Ágnes (vizuális kultúra, mozgóképkultúra, média ismeret, Salgótarjáni Madách Imre Gimnázium, Salgótarján)
  12. Kölcseyné Balázs Mária (projektszervezés és projektmenedzsment tantárgy elmélete és gyakorlata, Békés Megyei Népművészeti Egyesület, Békéscsaba)
  13. Dr. Kővári Attila (informatika képzési terület, mechatronika képzési terület, mérnöktanár képzési terület, Dunaújvárosi Egyetem, Műszaki Intézet, Dunaújváros)
  14. Nagy László (történelem, Mozgóképkultúra és médiaismeret, Erkölcstan és etika, Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium, Budapest)
  15. Dr. Nagy Natália (a magyar nyelv és irodalom tanításának módszertana, Ungvári Nemzeti Egyetem, Ungvár)
  16. Pálné Szendi Nóra (angol nyelv, Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskola, Kazincbarcika)
  17. Rozman Béla (képzőművészet, vizuális kultúra, csillagászat, Tiszavasvári Általános Iskola, Tiszavasvári)
  18. Sáriné Szebenyi Judit (népi ének, néprajzi ismeretek, szolfézs, Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakgimnázium és Zeneiskola - Alapfokú Művészeti Iskola, Debrecen)
  19. Simonné Puskás Judit Mariann (klasszikus balett, modern tánc, II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft. Berczik Sára Budai Táncklub, Budapest)
  20. Dr. Venter Györgyné (zeneterápia, hangszerek, ének, Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Nyíregyháza)

 

Kiváló Tehetségsegítő

  1. Bálint Csabáné (Győri Gárdonyi Géza Általános Iskola, Győr)
  2. Győryné Csomó Ildikó (Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest)
  3. Dr. Heimann Ilona (ELTE PPK, Budapest)
  4. Horváth Kristóf (A tudás hatalom, Budapest)
  5. Melegh Béla Tamás (Piarista Gimnázium, Budapest)
  6. Németh Csilla (Kökönyösi Gimnázium Erkel Ferenc Alapfokú Művészeti iskolája, Komló)
  7. Szigetvári József (Barátság Kulturális Központ, valamint Magyarok Öröksége Alapítvány Forrás Néptáncegyüttes, Százhalombatta)
  8. Takácsné Laczó Sylvia (Európa 2000 Középiskola, Budapest)
  9. Veres Pál (Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc)
  10. Vizkievicz András (Városmajori Gimnázium és Kós Károly Általános Iskola, Budapest)

 

Kiváló Tehetséggondozó Szervezet

  1. Karaván Színház és Művészeti Alapítvány, Budapest
  2. MATFUND Középiskolai Matematikai és Fizikai Alapítvány, Budapest
  3. Snétberger Zenei Tehetség Kiemelten Közhasznú Alapítvány, Felsőörs

 

A díjazottak között többen kötődnek a Matehetsz tevékenységeihez is. Hadd említsük meg örömmel a kiváló szervezet díjat nyert tagszervezetünket, az Oláh Vera által vezetett Matfund Alapítványt, továbbá Veres Pál igazgató urat (a miskolci Földes Ferenc Gimnázium igazgatóját), aki az Arany János Programok Intézményei Egyesületének vezetője is. Hosszú évek óta kiváló szakértő munkatársunk az informatikatanítás terén Fülöp Márta Marianna; a szakkönyvek, a pedagógus továbbképzések terén pedig büszkék lehetünk, hogy tudós munkatársunk, Dr. Heimann Ilona is megkapta a Bonis Bona elismerést.

Szeretnénk külön kiemelni Prof. Dr. Csermely Pétert, az Európai Tehetségtanács elnökét, a Matehetsz tiszteletbeli elnökét, aki az EMET javaslatára életmű díjat kapott. Csermely Péter, aki a Nemzeti Tehetség Program elindításának és első éveinek meghatározó személyisége, vezetője volt, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács és a Matehetsz elnökeként nemzetközi szempontok szerint is kimagasló elismertséget vívott ki hazánknak. A csatolt, munkásságának kiemelkedő eredményeit bemutató laudáció valójában csak sejtetni tudja sokakat magával ragadó gondolkodását, elkötelezettségét, és azt az Általa végzett háttérmunkát, ami a látható eredmények mögött meghúzódik.

Továbbá büszkén adjuk hírül, hogy évek óta tartó, áldozatos tehetségsegítő tevékenységéért Bonis Bona „Kiváló tehetségsegítő” díjban részesült Győryné Csomó Ildikó, a Matehetsz stábjának munkatársa is, akit szeretnénk részletesebben is bemutatni:

Győryné Csomó Ildikó, felsőfokú tanulmányait a Külkereskedelmi Főiskolán végezte, majd gyógypedagógiai asszisztens végzettséget is szerzett. A Matehetsz csapatához 2012-ben csatlakozott, ekkor kezdett el közvetlenül tehetséges fiatalokkal dolgozni. A Matehetsz által megvalósított Tehetséghidak Program kiemelt projektben a „Kortárs csoportok támogatása” és a „Tehetség Piactér” alprojektek vezetésében vállalt fontos feladatokat, mely programokon keresztül több száz lelkes, nyitott és tehetséges fiatallal és mentorral, segítővel folytatott szoros együttműködést.

Ildikó 2013 óta a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Felfedezettjeink pályázatának koordinálásában is részt vesz, mely során közvetlenül segít a hazai tehetségek felkutatásában és azonosításában.

A 2015 és 2017 között megvalósult Magyar Templeton Program szintén hangsúlyos időszak volt Ildikó tehetségsegítő szakmai munkája során, amikor is a programba beválogatott 314, kognitív területen kiemelkedő teljesítményt nyújtó fiatalnak sikerült egy rendkívül összetett és intenzív, egyénre szabott, egyéves tehetségfejlesztő programot összeállítani és megvalósítani. A program során a tehetségek segítése iránti elköteleződés folyamatosan tetten érhető volt Ildikó munkájában.

Jelenleg a Tehetségek Magyarországa projektben a tanulók egyéni támogatásával és az online fejlesztést kínáló felületek megvalósításában vállal komoly szerepet.

Ildikó határokat nem ismerő energiája, végtelen kedvessége egy különleges légkört teremt a Matehetsz szervezetében. Ő az, aki mindenkiben felismeri a jót, aki minden megtorpanásnál kitalál egy új lehetőséget. Ildikó kreativitása nem csak az online fejlesztések területén, hanem a további pályázatok, programok megvalósítása során is mindig a lehető legjobb megoldással viszi előre a hazai tehetségek ügyét. Munkakapcsolatait, együttműködéseit állandó pozitív attitűd jellemzi, így tevékenységével és személyiségével folyamatosan hozzájárul a Nemzeti Tehetség Program felé irányuló bizalom erősítéséhez.

Kedves Ildikó! Több száz tanuló, szülő, pedagógus, mentor és más szakember nevében nagy szeretettel gratulálunk, és köszönjük a fiatalok irányában végzett elkötelezett és gondoskodó munkádat, valamint a kollégákat inspiráló töretlen lelkesedésedet, amivel elősegíted, hogy egyre több kiváló tehetségsegítő legyen a Kárpát-medencében!