A Matehetsz 2021-ben, az EFOP-3.2.1.-15 Tehetségek Magyarországa kiemelt projekt hosszabbítási időszakában, hátrányos helyzetű tehetségek segítéséről szóló szakmai felmérést végzett.
A 2021/22 tanév első félévében elvégzett kérdőíves adatfelvétel és kutatás a hátrányos helyzetű tehetségek segítésével kapcsolatos szakmai tevékenység során szerzett tapasztalatokat, a tehetségpontok tehetségsegítő és más szakembereinek véleményét, valamint sok éves – a hátrányos helyzetűek fejlesztés terén elért – eredményeit kívánta összefoglalni. A felméréshez összeállított kérdőív tematikája magában foglalta a hátrányos helyzetű fiatalok tehetség kiválasztására, és a hátrányos helyzetű tanulók bevonásával megvalósított tehetséggondozó programokra vonatkozó információkat, különös tekintettel az egyéni fejlesztésre, tanácsadásra. A felmérés fókuszában állt még a hátrányos helyzetű tanulók tehetségfejlesztése érdekében kialakított tehetségpontok közötti hálózati együttműködés, illetve azok az intézményi és egyéni szükségletek, amelyek a további tehetségsegítő tevékenységhez elengedhetetlenek, valamint a hátrányos helyzetű gyerekekkel kapcsolatos speciális körülményekre is előre mutatóak lehetnek.