Meglévő tehetséges tanulóink elkallódása iránti aggódás.
Tehetséges tanulóink segítése, patronálása iránti szülői és tanári igény.
A tantestület elhivatottsága és gyakorlata a tehetséggondozó tevékenység mellett.
Megyei, kistérségi, városi szintű versenyek rendezésében szerzett tapasztalataink.
Az intézmény kistérségi központi helyzete, az intézmény kistérségi szerepének erősítése.
Megyei, kistérségi, városi szintű versenyeken való részvétel során szerzett tapasztalataink, eredményeink.
Eddigi tehetséggondozó tevékenységünk kistérségre való kiterjesztésének szándéka.
A tehetségpontot kistérségi szinten kívánjuk megvalósítani a Bihari Többcélú Kistérségi Társuláshoz tartozó 31 település alapfokú oktatási intézményére kiterjesztve.
Együttműködést kívánunk kialakítani a kistérség alapfokú, és a megye középfokú oktatási intézményeivel. Az együttműködésbe be kívánjuk vonni a Bihari Többcélú Kistérségi Társulás munkaszervezetét és az ott dolgozó közoktatási referenst.
Az együttműködők körébe fognak tartozni terveink szerint a szülői munkaközösségek, iskolaszékek, és azok a vállalkozók, vállalkozások, amelyek segíteni kívánják a tehetséggondozó tevékenységünket.
A kistérségi munkaszervezetet a programok, versenyek lebonyolításába, a szülőket a rendezvényeken, programokon, versenyeken való részvétellel, a vállalkozókat, vállalkozásokat pedig a tehetséggondozó program támogatásába kívánjuk bevonni.
Együttműködés kialakítását tervezzük a város sportegyesületeivel, szakosztályaival, vers és prózamondással, népdalénekléssel foglalkozó civil szervezeteivel.
Iskolánkban emelt szintű képzés folyik testnevelés tantárgyból, ezt a szakmai munkát szeretnénk kiterjeszteni a kistérségben lévő alapfokú oktatási intézményekbe.
A matematikában, informatikában, angol nyelvben tehetséges tanulókkal való foglalkozás kiscsoportos, nívócsoportos foglalkozások keretében szintén erényeink közé tartozik, ezt a tevékenységet is fel kívánjuk karolni, szintén kistérségi szinten.
1-4 évfolyamos tehetséges tanulók logikus gondolkodásának, természettudománnyal kapcsolatos komplex ismereteinek bővítése, ezen tanulók foglalkoztatása, felkészítése, versenyeztetése.
Szintén hagyományokkal és eredményekkel rendelkezik iskolánk a hagyományápolás területei közül a népdaléneklés, népmesemondás, a magyar nyelv művelésének területén.
Sportban tehetséges tanulók részére kistérségi alközpontokban rendszeres sportfoglalkozások, edzések heti rendszerességgel való tartása kézilabda, atlétika, asztalitenisz, aerobic, sportágakban.
A sportban tehetséges tanulók versenyeztetése, minél több sportágban.
Matematika, informatika, angol tehetséggondozó foglalkozások tartása heti rendszerességgel évfolyamonként. Matematika versenyek rendezése, részvétel országos, megyei rendezésű martematika, informatika, angol nyelvi versenyeken.
Szakmai fejlődést segítő konzultációs foglalkozások az alapfokú oktatási intézmények pedagógusainak.
Együttműködés, tapasztalatcsere alapfokú és középfokú intézmények pedagógusai között.
Tehetséggondozásban jártas szakértők meghívása képzés, továbbképzés, tapasztalatátadás céljából.
A tehetséges tanulók szüleinek anyagi hozzájárulása, helyi vállalkozók anyagi támogatása, az iskolánkhoz kapcsolódó Szülők az Iskoláért Alapítvány támogatása, az intézmény költségvetésének egy része biztosította és fogja biztosítani terveink szerint a tehetséggondozó programunkat.
Ezeken felül pályázni kívánunk a TÁMOP -3.4.4 /B/08/1 kódszámú Országos Tehetséggondozó Hálózat Kialakítását célzó program keretében.
A kistérség iskoláiban folyó mérések, felmérések - országos kompetencia mérés, DIFER, tanulói teljesítmény értékelések, tantárgyi felmérések, tanulói fizikai teljesítmény mérés - alapján lehetőség van a tehetségek kiválasztására, kiszűrésére.
A pszichológiai megfelelősség kiválasztására a Nevelési Tanácsadó szakemberei nyújtanak segítséget.
Sorolják fel azon szakemberek nevét, akiket megnyertek e tevékenység segítésének és röviden adják meg e szakemberek szakmai hozzáértésük forrását.
Bagosi Sándorné tanító: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 1-4 évfolyamon matematika tantárgyból, versenyzőinek teljesítménye kiváló, megyei, kistérségi szinten elismert szakember.
Dobai Imréné tanító, munkaközösség vezető: országos, megyei, kistérségi szintű tehetséggondozó versenyek szervezője és résztvevője, pedagógusként, munkaközösség vezetőként a hagyományőrzés és alsós tehetséggondozás elkötelezettje, művelője.
Tornyiné Kertész Denise testnevelés - matematika szakos tanár: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 5-8 évfolyamon matematika és testnevelés tantárgyból.
Thurzó Lászlóné tanító: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 1-4 évfolyamon matematika tantárgyból, az általa felkészített
Tahóczki György testnevelő tanár: tanítói, testnevelői diplomával, kézilabda szakedzői és labdarúgó C licenc - el rendelkezik, az általa tanított, nevelt sportolók rendszeresen érnek el kimagasló eredményeket megyei, területi, regionális versenyeken
Kártikné Prágay Zsuzsanna testnevelő tanár: testnevelő diplomával, atlétika szakedzői végzettséggel rendelkezik, az atlétika utánpótlás nevelés elkötelezettje
Oroszné Tutor Erzsébet tanító, munkaközösség-vezető: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 1-4 évfolyamon magyar, matematika tantárgyból.
Kisikánné Sziklai Zita tanító, fejlesztő pedagógus: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 1-4 évfolyamon magyar, matematika tantárgyból.
Balogh Tamás angol szakos tanár: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 5-8. évfolyamon angol tantárgyból.
Szabó Ferencné matematika-ének szakos tanár: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 5-8 évfolyamon matematika tantárgyból. Felelős szervezője az intézmény által szervezett Megyei Alapműveleti Matematika versenynek.
Nagyné Makra Erzsébet tanító, edző, munkaközösség-vezető: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 1-6. évfolyamon testnevelés, angol tantárgyból Felelős szervezője városi, körzeti szintű sportversenyeknek.
Nagy Andrea magyar-történelem szakos tanár: jelenleg is végez az iskola falain belül tehetséggondozást 5-8. évfolyamon magyar, történelem tantárgyból.
Kovács Tiborné tagintézmény vezető: a tagintézménybe járó magas százalékban hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű tehetséges tanulók gondozásának, fejlesztésének tevékeny résztvevője
Csörszné Bagdi Ildikó kistérségi oktatási referens: kistérségi szinten szervezi a pedagógiai szakmai munkát, melynek elképzelése szerint szerves részét képezi a tehetséggondozás is.
Vajas Anikó intézmény vezető helyettes: a tehetséggondozás elkötelezett híve, nagy örömére szolgál, hogy a felzárkóztatás mellett a pedagógiai tevékenység másik oldala a tehetséggondozás is felszínre kerül prioritást kap. Az intézményünk által szervezett megyei, kistérségi szintű versenyek tapasztalt szervezője, bonyolítója
Az általunk foglalkoztatott tanulók képzése, foglalkoztatása, versenyeztetése féléves ciklusokra lebontottan egyéni és kiscsoportos foglalkoztatási terv szerint történik, amelynek szerves része a félévenkénti mérés - értékelés. Eredményességi mutatóként szolgál a tehetséggondozásban résztvevő tanulók versenyeken elért eredményei. A középiskolai felvételi eredmények szintén mutatnak egyfajta eredményességet. Nyomon követjük tehetséges tanulóink középiskolai előmenetelét egészen a középiskola elvégzéséig, a felsőfokú oktatási intézménybe való felvételéig. Visszacsatolásként a középiskolai előmenetelben elért tapasztalatokat, - amelyeket a tehetséges tanulókat tanító pedagógusokkal való közvetlen kapcsolattartás keretein belül valósítunk meg -, a versenyek tapasztalatait, a mérések, felmérések eredményeit folyamatosan elemezzük, és beépítjük az egyéni és kiscsoportos fejlesztési tervekbe.