Iskolánk Budapesten a XIII. kerületben modern lakótelepen, gyönyörű, virágos környezetben található.
"PC az Iskolában Alapítvány" 1991. óta működik az iskolában.
Európai Innovatív Iskolahálózat (ENIS) tagja lettünk 2003-ban.
Minőségbiztosított Intézmény 2001. óta.
HEFOP-2005-3.1.3 pályázat alapján működünk.
HEFOP 3.1.3/B/09/03 pályázat megvalósítása történik.
Comenius I. projektben 2010-12. évben veszünk részt (5 országgal)
Comenius II. projektben 2010-12. évben veszünk részt (7 országgal)
Apáczai Kiadó Bázisiskolája vagyunk
"Minősített eTwinning" projekt címet nyertünk 2011-ben.
A tantestületben megfogalmazódott az az igény, hogy hatékonyabban kell támogatnunk a tehetséges gyerekeket. Szolidaritás elvű, tehetségbarát iskolát kívánunk működtetni.
Célunk megfelelő légkörben fejleszteni a tehetséges gyerekekben a felismert erősségeket és segíteni gyenge oldalukat is. Biztosítani a feltöltődéshez szükséges szabadidős programokat.
Kiemelt területek:
a) - Logikai-matematikai tehetségterület
b) - Nyelvészet tehetségterület
c) - Interperszonális tehetségterület /drámajáték, vezetői kompetenciák fejlesztése, kommunikációs foglalkozások/
Iskolánkban korszerű IKT eszközök állnak rendelkezésünkre. Minden tanteremben elérhető az internet. Az osztálytermekben aktív táblán dolgozhatunk. A gyerekekben rejlő tehetséget alsó tagozaton keressük. Ebben a tanévben 24 klubot szervezünk. A tehetség gondozását a felsős évfolyamokon szervezzük.
a) - Logikai-matematikai tehetségterület
A matematika tantárgyat 3-4. évfolyamon heti 1 tanórán nívó csoportban tanítjuk.
A sakk tanítását csoportban délután biztosítjuk.
Szervezünk iskolai szintű matematika versenyeket. Részt veszünk a kerületi, fővárosi, országos egyéni, csoportversenyeken és a levelező versenyeken is. Középiskolai előkészítőt tartunk matematikából. Az informatikát emelt szinten három számítógép teremben nívó csoportban, első osztálytól kezdve tanítjuk. A 8. évfolyamon számítástechnikai vizsgát tesznek a tanulók. Az osztályok saját web lapokat szerkesztenek. Iskolai web lapot szerkesztünk, mely informálja a szülőket az iskolai eseményekről, tervekről, eredményekről.
Elnyertük a "Minősített eTwinning projekt" címet. A versenyen első helyezést ért el csapatunk. A 7- 8 évfolyamos tanulók ECDL start vizsgát tehetnek az iskolai "PC az Iskolában Alapítvány" támogatásával. Az alapítvány kiemelten támogatja az informatika oktatását, az idegen nyelvek oktatását, a szaktáborokat és a tehetséggondozást.
b) - Nyelvészet tehetségterület
- A magyar nyelv és irodalom tantárgyat a 3-4 évfolyamon heti 1 órában bontjuk, így biztosítva a nívócsoportos oktatást. Minden hónapban könyvtárlátogatáson vesz részt az alsó tagozat a Szabó Ervin Gyermekkönyvtárban. Tanév végén évfolyamonként a legszebb iskolai füzeteket vezető diákok számára "Aranytoll" pályázatot hirdetünk meg. Szervezünk iskolai szintű versenyeket: magyar, helyesírás, szép olvasás, szépírás, gyorsan író verseny, másolás, mesemondás. Író, olvasó találkozókat, olvasó délutánokat szervezünk a napközis csoportoknak. Iskolai, kulturális, művészeti gálát rendezünk. A szülők és a diákok nagy lelkesedéssel készülnek a produkciókra, nagy ünnep ez az esemény iskolánk számára.
- Az angol nyelvet első osztálytól kezdve tanítjuk délelőtti tanórában (1 óra/hét).
A 4. osztálytól heti 3 órában, felsőben heti 3 óra tudásszint szerinti bontott csoportban.
Szervezünk iskolai szintű angol és német nyelvi versenyeket Német nyelvet tanítunk az1-4 évfolyamon délutáni klubfoglalkozáson.
A Comenius (iskolai együttműködések) pályázaton kétféle projektben veszünk részt:
- 5 ország részvételével (téma: népi játékok a résztvevő országokban)
- 7 ország részvételével (téma: környezetvédelem lehetőségei a nagyvárosokban)
A kerületi német nyelvi versenyeken tanulóink I-II-III. helyezést értek el.
c) - Interperszonális tehetségterület /drámajáték, vezetői kompetenciák fejlesztése, kommunikációs foglalkozások/
Fontos a gyermekkori társas kapcsolatok megismerése, azokban való eligazodás és az együttműködés képességének kialakítása, fejlesztése. Az emberi érzelemvilág megismerése. Drámajáték klubok működnek alsó tagozaton. A szociális környezet jelentősége nagy. A gyerekek nyitottak a környezeti hatásokra, ezért fontosnak tartjuk, hogy szép környezetben, biztonságos, kellemes légkörben élhessenek az iskolában. Élményeik legyenek változatosak és pozitívak. A szülőket egyre több programba vonjuk be. Fontos a véleményük, szeretnénk többet segíteni nekik a nevelés során. A vezetői kompetenciák fejlesztését a felelősi rendszer működtetése segíti az osztályokban és a napköziben. (ebédelési felelős, terítő felelős, virággondozók, folyosói szekrények gondozása, hetes, tankönyv, füzetfelelős). Az iskolai diákönkormányzat szervezi a diákügyeleti rendszert, a DÖK választásokat, szervezi az iskolai rendezvényeket.
Az iskolába járó fiatalok, családjaik és barátaik révén a hatókörünk Budapest XIII. kerülete és környéke.
Szülői klubot szervezünk 1-4. évfolyamon.
Tájékoztatót adunk "Az internet használata és veszélyei" címmel a szülőknek.
Osztályonként a szülők bemutatják saját foglalkozásukat, szakmájukat.
A decemberi kézműves délutánon szülőkkel készítik a karácsonyi vásár termékeit az osztályok (adventi készülődés)
Az "Önkéntesség éve 2011" alkalmából 4 tantermet festenek ki a szülők, az udvaron található "faházakat" felújítják, faültetést végeznek, kialakítanak egy konyhakertet, ugróiskolát festenek a gyerekeknek.
Az iskola honlapján és a bejáratnál található kivetítőn keresztül folyamatosan tájékoztatjuk a szülőket az iskola életéről, eredményeinkről, terveinkről.
Elégedettség mérés: az Intézményi Minőségirányítási Program szerint partner elégedettség mérést végzünk.
A pályaválasztás előtt 8. évfolyamon kétszer szervezünk szülői klubot.
A XIII. kerületi Pedagógiai Szolgáltató Központ pedagógiai szakmai segítséget ad számunkra.
A XIII. kerületi Nevelési Tanácsadó rendszeresen vizsgálja a részképesség hiányos, magatartási problémákkal küzdő tanulóinkat.
A Prizma EGYMI utazó gyógypedagógusai, logopédusai, pszichológusa fejleszti, segíti tanulóinkat.
A közeli Gyöngyszem Tagóvodával szoros a kapcsolatunk. Az óvodapedagógusok a tanévnyitón ünnepélyes keretek között kísérik iskolánkba a kicsiket és adják át jelképesen őket tanítóinknak. Ovis informatikára jár hozzánk a Gyöngyszem óvoda 2-3 csoportja minden évben.
Testvériskolai kapcsolatot ápolunk a révkomáromi (Szlovákia) , magyar tannyelvű Eötvös utcai Általános Iskolával. Rendszeresen veszünk részt egymás rendezvényein, táborain, továbbképzésein, versenyein, ünnepélyein. Közös sí tábort, nyári tábort szerveztünk. Ebben az évben a "Határtalanul!" pályázat keretében 4 napos közös programon veszünk részt.
Közös diák csapattal indultunk a Tink Quest magyarországi versenyén, ahol első helyezést értünk el.
Külső partnereket is bevonunk a tehetséggondozásba, tehetségfejlesztésbe.
Sportegyesületek fejlesztik tanítványainkat: Budapesti Honvéd Egyesület, Vasas Sport Klub, Darnyi Úszóiskola, Négy Muskétás Tánc Stúdió.
Az Angyalföldi Sportiskola és DSE (1139 Rozsanyai u. 4.) szervezett keretek között sportolási lehetőséget nyújt kézilabda sportágban. Szakképzett edzők bonyolítják le a házi bajnokságot. Részt vesznek sportnapunkon.
Szomják Krisztina szülő az 1-6. évfolyamon kosárlabda csapatot edz. Az iskolai gálán külön labdabemutatót is tartottak.
A művelődési házak kézműves, rajz és agyagozó szakköreibe is több tanítványunk jár (József Attila Művelődési Központ, Láng Művelődési Központ).
Bevonjuk a helyi médiumokat is a Tehetségpont népszerűsítésébe.
A Szabó Ervin Gyermekkönyvtár könyvtárosa Karakasné Kőszegi Katalin havonta fogadja valamennyi alsós osztályunkat, foglalkozásokat szervez gyerekeinknek, támogatóként részt vett a Comenius "iskolai együttműködések" projektben és drámajáték foglalkozásokat szervezett 2006-2009-ben.
Az Angyalföldi Gyermekház szervezi a diák önkormányzati vezetők képzését.
A Zeneiskola kihelyezett oktatást tart iskolánkban. Szolfézs, zongora, fuvolaoktatást. Rendezvényeinken fellépnek, koncertet adnak. Gazdagítják, szebbé teszik műsorainkat.
Nyugdíjas művész tanár társunk Szilvai Matild textilfestő szakkört tart az iskolában.
Boldog, kreatív gyermekeket szeretnénk nevelni. Az iskola szellemisége közvetíti a morális értékrendet. A tantestület szemlélete közös. Motiváló, aktiváló, egyéni fejlesztést szeretnénk végezni nyugodt, harmonikus légkörben.
Terveink az első évben:
- Az alsó tagozaton 24 féle klubban, szakkörön tehetségazonosítást végzünk. A gyerekek itt felfedezhetik tehetségüket.
- Kidolgozzuk az iskola logikai-matematikai terület programját.(Program, ütemterv, diagnosztika, módszer, eszköz, nyomon követés, hatásvizsgálat)
- Tanórán és tanórán kívüli foglalkozásokon differenciálunk.
- A helyi tantervbe beépítjük a tananyag gazdagítást (matematika, magyar, idegen nyelv).
- Nyitó konferenciát szervezünk (szülők, partnerek, gyerekek, tanárok)
- "Gyöngyhalászat" Tudományos diáknapot szervezünk (iskolai versenyek napja március 26.)
- Együttműködési szerződések megírása, tárgyalások a segítőinkkel.
Terveink a következő évben:
- Kidolgozzuk a nyelvészeti és az interperszonális terület programját.(Program, ütemterv, diagnosztika, módszer, eszköz, nyomon követés, hatásvizsgálat)
- 3. osztálytól évfolyam szinten nívó csoportban tanítjuk az informatikát. (A kiválasztás és átjárhatóság metódusát tervezzük meg.
- 3-4 évfolyam: Imagine LOGO verseny felkészítő szakkört tervezünk (heti 2 óra)
- 5-6 évfolyam: kiadvány-szerkesztő szakkört indítunk (iskola újság, meghívó, plakát, szórólapok, tudósítások kapcsolódva az iskolai rendezvényekhez)
- 7-8 évfolyam: "Élet az Interneten" web szerkesztő szakkört indítunk. (prezentációk, videók megjelentetése az Interneten, blog írás, közösségi oldalak "üzemeltetése")
- A Berzsenyi Gimnázium-néhány középiskolásoknak tartott szakkörét-(pl. programozás szakkör) nyilvánossá tette, a 7-8 évfolyamon érdeklődő diákok számára. Ezt igénybe vesszük.
- Felső tagozaton színjátszó szakkört szervezünk.
- Ösztönözni kell az informatika és más tantárgyak együttműködését. Minden évben legyen egy nap, amikor a diákok adnak elő, az évben elkészült munkáikból, prezentációjukból.
A bemutatott prezentációkból egy tudásbázist hozzunk létre.
- Fel szeretnénk kutatni informatikai cégeket, akik szaktudásukkal támogatnák az iskolát. (előadások, helyszíni látogatások szervezése, szakkönyvek adományozása stb.)
- A XIII. kerületi középiskolák bevonása. (informatika órák látogatása, tananyagok megismertetése a 7-8 osztályosokkal, nyitott szakkörök látogatása) Ady Endre Gimnázium, Berzsenyi Dániel Gimnázium, Verebélyi László Szakközépiskola.
- Kapcsolat felvétele az ISZE Tehetségponttal.
Más, gazdagító programok:
- "Iskoladíj" címmel iskolánk díjat alapított, melyet a tanévzáró ünnepségen adunk át immár sok-sok éve. Az a 7. osztályos diák kapja, akinek tanulmányai, habitusa példakép lehet a többiek számára.
- A természettudományos tantárgyakból verseny előkészítő szakköröket tartunk és felkészítjük a versenyekre a diákokat. (XIII. kerületi levelező kémia csapatverseny 7-8. évfolyam, Kaán Károly természetismereti verseny 5-6. évfolyam, Herman Ottó biológia verseny 7-8. évfolyam, Hevesy György kémia verseny 7-8. évfolyam, Teleki Pál földrajz verseny 7-8. évfolyam, Öveges József fizika verseny 7-8.évfolyam)
A versenyek a tantárgyak között szintézist, logikát jelentenek. A fizika, kémia versenyek matematikai ismeretek alkalmazását is igénylik.
- A felkészítő szakkörök nem csak a szaktárgyi ismereteket bővítik, hanem problémák felvetésén át fejlesztik a kreativitást és a logikai képességeket. A logika fejlesztése minden tanórán fontos feladat. A tehetséges ember a tudását tudja logikusan használni.
- Minden tanévben természettudományi napot szervezünk. Ennek keretében múzeum látogatáson vesznek részt a gyerekek. Ennek anyagát versenyen dolgozzák fel, csoportokban, közösen megoldandó feladatlapokkal fedezik fel a kiállítás anyagát.
- Nyaranta kb. 15 osztály tábort szervez 120-150 gyereknek. A margitszigeti nyári napközis táborban 10 héten át foglalkozunk 20-25 gyermekkel.
- Iskola előkészítő, képességfejlesztő foglalkozásokat szervezünk fél éven át a XIII. kerületi óvodák nagycsoportosai számára.
- Az "Éneklő Ifjúság" országos versenyen arany minősítést szerzett az iskolai énekkar, mely minden iskolai ünnepélyen szerepel.
Hangverseny bérletes előadásokra visszük a felsős osztályokat.
- A napköziben felelevenítjük a népi hagyományokat: kiszebáb készítés, betlehemes játék, népszerű játékok tanulása, Lucázás, régi mesterségek megismerése, szüret, farsang,
A rajz szakkör egyben felvételi előkészítő is. Más iskolákból is járnak erre gyerekek. A szakkörön készült alkotásokkal kerületi, fővárosi, országos helyezéseket nyertünk el.
Évente több alkalommal iskolai kiállításon mutatjuk be a tehetséges gyerekek munkáit.
A Ludwig Múzeumban szervezett művészettörténeti versenyre készülünk.
Iskolánkat a közelmúltban teljesen felújította az önkormányzat. Tiszta, biztonságos, szép és korszerű. Tantermeinket számítógépekkel és aktív táblákkal szerelte fel az önkormányzat. Minden évben pályázatokkal segítette elérni ezt a felszereltséget. Az iskolai számítógéppark szervizelését is az önkormányzat szervezi.
Iskolánk az Európai Innovatív Iskola Pályázat elnyerésével 10 millió forint értékű eszköztámogatást nyert.
A HEFOP 3.1.3 pályázaton 18 millió forintot nyertünk.
A HEFOP 3.1.3/B pályázaton 5 millió forintot nyertünk.
A Comenius 2006-2009. pályázaton 12 millió forintot nyertünk.
A Comenius I. 2010-12 pályázaton 20millió forintot nyertünk.
A Comenius II.2010-12. pályázaton 13millió forintot nyertünk.
"PC az Iskolában Alapítvány" Az alapítvány az informatika oktatását, az idegen nyelvek oktatását, a szaktáborokat és a tehetséggondozást támogatja anyagilag.
Évente 6-800 ezer Ft összeg folyik be a támogatók adójának 1 %-ából. Ebből korszerűsítjük a gépparkot.
A tehetséggondozást saját forrásból és a pályázatokból kívánjuk működtetni.
Szeretnénk a nyitó konferenciához anyagi segítségre pályázni. Ennek költségeit ugyanis nem terveztük be a tanévre.
Szeretnénk a tanár továbbképzések anyagi fedezetére pályázni. Nem tudjuk, hogy erre lesz-e központi támogatás.
Szeretnénk 5-8. évfolyamon számítógépes grafika szakkört működtetni külső előadóval, erre jelenleg nincs lehetőség.
Iskolánk tehetségpontként segíteni kívánja a tehetséges diákok azonosítását és a tehetség gondozását. Iskolánk pedagógusai 20-25 éve dolgoznak pedagógusként. Már sok továbbképzésen vettünk részt, melyeken a differenciálás, tanulásszervezés volt a téma. Pl. Zsolnai tanfolyam, kooperatív tanulásszervezés tanfolyam, projekt oktatás tanfolyam, a tanulás tanítása tanfolyam, HEFOP 3.1.3 pályázat tanfolyamai, stb.
Nevelési értekezleten előadást hallgattunk a tehetséggondozásról.
A XIII. kerületi Pedagógiai Szolgáltató Központ szervezi a pedagógus továbbképzéseket, tanulmányi versenyeket szervez, szaktanácsadást nyújt számunkra a szaktanácsadókon keresztül, akikkel szinte napi munkakapcsolatban vagyunk. Szakmai anyagokkal támogatja a pedagógusokat, elemzi a méréseinket, ezzel szakmai segítséget nyújt, pályázatokat szervez. Pusztai Katalin igazgató és Ligetfalvi Mihályné alsós szaktanácsadó pedagógiai szakmai segítséget ad számunkra.
A XIII. kerületi Nevelési Tanácsadó rendszeresen vizsgálja a részképesség hiányos, magatartási problémákkal küzdő tanulóinkat. Szükség esetén rendszeres fejlesztésben részesíti a gyerekeket. Szakvéleményeik segítik a pedagógusok munkáját, Pszichológiai szakmai segítséget ad iskolánknak Havas Ágnes szakpszichológus, a Nevelési Tanácsadó vezetője és Angyal Mónika iskolapszichológus (a Prizma EGYMI munkatársa).
- Iskolánk fejlesztőpedagógusa Pócz-Nagyné Pásztor Andrea szeretné elvégezni az ELTE Módszertani szaktanácsadó szakot.
- Király Istvánné igazgatóhelyettes szeretné elvégezni az ELTE Tehetségek fejlesztése a tehetség pontokban című 30 órás képzést
- A Magyar Géniusz Projektiroda képzésein (10 órás tanfolyam) részt vennének a kollégák:
H552 Majercsik Márta
R523 Minoricsné Horsi Katalin
R554 Bunyitainé Buda Éva, Mező Aladárné
R507 Bánfalvi Lászlóné, Csomor Lajosné, Tóthné Kreszács Orsolya, Zsadányi Viktor, Fülöpyné Magyar Erika, Szentendrei Gabriella,
R526 Boros Istvánné
H521 Novákné Oláh Andrea
R559 Buzáné Bartha Ildikó, Borsné Katonka Anikó, Szekeres Zsuzsa
R558 Kárpátiné Barna Henriette, Deák Tímea
R557 Garbacz Magdolna, Timcsák Istvánné, Lakatos Éva
R596 Lévai Sándor igazgató
R540 Horváth Csaba, Mészárosné Liszkai Éva,
R596 Buthné Fekete Anikó, Orbán Katalin
R534 Szigetvári Katalin
A központi mérések (OKM, XIII. ker. PSZK mérései) minden évben objektív jelzést adnak munkánkról.
Az IMIP tartalmazza az iskolai tanév végi mérések anyagait. Kidolgoztuk az értékelő rendszerünket.
A mérések eredményeit a munkaközösségek elemzik.
Az IMIP tartalmazza a pedagógus értékelési rendszert.
A továbbtanulási mutatókat minden évben elemezzük értekezleten.
Bekapcsolódunk a Tehetségpont hálózatba.
Számítunk a PSZK szervezett képzéseire, a kerületi bemutatókra.
Kidolgozzuk a logikai-matematikai terület programját.(Program, ütemterv, diagnosztika, módszer, eszköz, nyomon követés, hatásvizsgálat)
Értékeljük a versenyek eredményeit.
Minden pedagógus olyan fejlesztést végez,melyhez személyesen is szakmailag vonzódik. A gyerekeket elsőtől nyolcadikig kísérjük. Szeretnénk, ha minden gyerek sok érdekes területen kipróbálhatná magát, megérezhetné, eldönthetné miben ügyes, mi érdekli.
Tanórát szervezünk, tevékenykedtetünk, differenciálunk, egyénileg fejlesztünk, kapcsolatokat építünk. Felhasználjuk erre a tanórákat, a plusz órákat, a csoportbontásokat. Igazi partnerséget szeretnénk kialakítani a gyerek, a szülő, az iskola, a külső segítők között. A bizalom, a tolerancia, a tisztelet segítségével szeretnénk megosztani a tudásunkat tanítványainkkal.