Intézményünk 1968-tól területi hatókörrel önállóan működő, nevelési-oktatási-közművelődési feladatkörrel ellátott önkormányzati fenntartású, a közoktatás rendszerébe integrált fakultatív iskola. 2007-től kiválóra minősített alapfokú művészetoktatási intézmény. Tanáraink szakmai minősítése kiváló. A kezdeményezésre alkalmassá/elhivatottá teszik infrastrukturális feltételei, szociokulturális adottságai és hagyományai, növendék összetétele, versenyeken és fesztiválokon (regionális/országos) elért eredményei, a hátrányos helyzetű tanulók tehetséggondozása, továbbá a kiemelkedően tehetséges növendékek beiskolázási, ill. az intézmény nevelő-oktató gyakorlatában és a hozzájuk rendelt pedagógiai kiadványok-kották készítésében/szerkesztésében különösen sikeres hangszerek mutatói és az irántunk az iskola vonzáskörzetén kívüli, távolabbi régiókból is megnyilvánuló érdeklődés.
A Tehetségpont hatókörét, tevékenységét alakuláskor fővárosi szintűre tervezzük, a továbbiakban ezt bővíteni kívánjuk. A hazai zenei nevelés hagyományaira épülő/építő művészi-pedagógiai gyakorlattal, szakmai konzultációkkal, az intézménybe szervezett speciális továbbképzéssel, konferenciák szervezésével, pályázati lehetőségek kihasználásával tervezzük biztosítani a kezdeményezés iránt érdeklődő szakemberek, intézmények csatlakozását.
Minőségi fejődést várunk a zeneileg kiemelkedő tehetségek egyedi támogatásától, az intézmény szakmai-módszertani szerepe fontosságának biztosításától, vendégművészek meghívásától, művésztanáraink és kimagasló teljesítményű tanítványaik szereplési alkalmainak és zenei fejlődésüket elősegítő fesztiválok részvételének mentorálásától. Kezdeményezzük más (hazai és külföldi) iskolákkal, fogadókészség esetén a környező óvodákkal történő együttműködést. Támogatjuk zenepszichológiai kutatások elvégzését és feldolgozását. A szakmai erőforrások ehhez rendelkezésre állnak.
Az integratív zenei nevelés eddig elért eredményeinek, ezen belül az improvizáció és kreativitás fejlesztésének, hatékonyságának, bővítésének további lehetőségeit tűztük ki célul.
Tanszakokhoz/tantárgyakhoz kötődően (billentyűs-, vonós-, fafúvós-, akkordikus-, vokális-,zeneismeret- kamarazene-, zenekar-, kórus-) az előadói/előadási gyakorlat mindennapi megszerzése, az elméleti ismeretek beépítése a hangszeres stúdiumokba.
A hallás- és ritmusfejlesztés, zenei folyamatosság érzetének- és igényének kialakítása, lámpaláz leküzdése. A zenei emlékezet-és pszichológiai háttere/vizsgálata pszichológus bevonásával.
A zenélés hihetetlen kapcsolatteremtő erőt sugároz befelé és kifelé egyaránt. A sikerélményhez, pozitív érzethez jutás/juttatás, s ezzel együtt annak felismerése, hogy egy gyermek valami iránt fogékonyabb, mint a másik, a zenetanár feladata és tevékenységének célja/forrása. Állandó fórum létrehozásával, a közös éneklés felélesztésével, társművészetekkel (festés, rajzolás, mozgás) kooperálva tartunk bemutatókat. A zenei improvizálás, kreatív mozgásformák, képi alkotások, mind-mind megjelennek egy-egy foglalkozáson, teret engedve a tehetség sokoldalú kibontakoztatásának.
A Tehetségpont munkájában a személyes és civil jelleg hangsúlyos, fenntarthatósága nem kötődik anyagi mozzanatokhoz- és motivációhoz. A programhoz csatlakozó szakemberek/kollégák alapvetően szakmai elhivatottságból, önként végzik tevékenységüket, tehetségfeltáró ill. tehetséggondozó munkájukat. Ez alkalmasint többlettevékenység, amely nem igényli, de nem zárja ki azt, hogy e munka minőségének biztosítása és megőrzése érdekében, megfelelő információk birtokában külső anyagi (erő)forrásokat vegyünk igénybe ill. fogadjunk el.
Katona Gáborné:
- intézményvezető, kórusvezető, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem szolfézs-karvezetés szak, BME Közoktatásvezető-képző
Balázsné Szatmári Éva:
- igazgatóhelyettes, tanszakvezető, közoktatási szakértő, ZETA zongora szekció, Varró Margit Alapítvány kuratoriumi tag, 100 %-os beiskolázás, verseny és fesztiváleredmények;
Szászné Réger Judit:
- Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlatvezető tanár, hazai és nemzetközi versenyek eredményei, közép- és felsőfokú intézményekbe beiskolázás, hangszeriskola írása
Mosóczi Miklós:
- gitárművész/tanár: sokéves pedagógiai-előadóművészi gyakorlat, hangszeriskolák/kották készítése/szerkesztése
Gerencsér Ferencné:
- a cimbalom hangszeren szintúgy
Demlyén Krisztina:
- közoktatási szakértő, a "B" tagozatos szolfézs lehetőségei a tehetséggondozásban;
Munia Zoltán:
- közoktatási szakértő, munkaközösség vezető, Oboás Társaság Alapítvány vezetője
Gelencsér Gábor:
- gordonka tanár, közoktatási szakértő, a kamarazenélés a magasabb évfolyamok keretében
Soltiné Herczeg Erzsébet:
- könyvtáros tanár a zeneműtár lehetőségeinek kihasználása a tehetséggondozás gyakorlatában
Bolláné Ráczkövi Lenke:
- szabadidő szervező, a zenei táborok szervezése, pályázatok készítése
Burányi Gyuláné:
- zongoratanár/igazgatóhelyettes, a JZA kuratóriumi elnöke, az alapítvány tehetséggondozó tevékenységének koordinátora.
Az intézménybe korábban előadóként meghívott hazai- és nemzetközi elismertségű szakemberek (pl. Esztó Zsuzsanna, Ábrahám Mariann, dr.Honthy Kinga, Roska Tamás, Turmezeyné dr. Heller Erika, Fodorné dr. Földi Rita) újbóli felkérésével/konzultációjával kívánjuk hatékonyabbá tenni tevékenységünket a tehetség minél korábbi felismerésben és differenciált fejlesztésében.
Versenyeken- és fesztiválokon veszünk részt. Iskolán belül- és kívül további fellépési lehetőségeket keresünk/szervezünk egyéb kulturális intézmények, könyvtárak, kiállítások programjaihoz igazodva. A szaktanácsadás régebben alkalmazott, bevált majd elvetett gyakorlatát megújítva, frissítve segítjük tehetséggondozó profilunkat. Javasoljuk tevékenységünk monitor vizsgálatát.
A zenepedagógiai tevékenység mélyen személyes jellegű, eredménye a közönség számára egyértelmű. Ennek tükrében, tőlünk telhetően kerülni fogjuk a bürokratizmus bármely fajtáját. A munkához csak a legszükségesebb adminisztrációt alkalmazzuk a személyes, élő kapcsolat kialakításával, előtérbe helyezésével és fenntartásával.