Intézményünk 2010-ben regisztrált a Tehetségpontok rendszerében.2014-ben kiválóan akkreditált minősítést kapott,ez 2017-ben járt le.A lelkes kezdést követően a régió nagyon aktív és eredményes Tehetségpontja volt.Sikeres pályázatok,programok,szakkörök,tehetségnap,versenyfelkészítés,versenyeztetés,továbbképzéseken,konferenciákon való részvétel jellemezte azt az időszakot,amíg volt gazdája az intézményben e területnek.Megmaradt sok elem, de rendszer nélkül. Szeretnénk összefogni, rendszerré szervezni.Az intézmény a város egyetlen,állami fenntartásban álló iskolája,ebből következik,hogy a tanulók összetétele vegyes.Két épületben folyik a nevelő-oktató munka,a 205 éve épült Wenckheim kastélyban és a 60-as években (gimnáziumnak) épült emeletes épületben.Az önkormányzat 2010 és 2012 között EU pályázati pénzből felújíttatta,elvégezte az akadálymentesítést.A felújítások befejezése után a 21. századnak megfelelő,korszerű épületek állnak készen az oktatás szolgálatára.Minden teremben van digitális tábla,projektor,laptévé,a pedagógusok laptopokat kaptak,folyamatosan bővül,korszerűsödik informatikai eszközállományunk,rendelkezünk nyelvi- és fizika-kémia laborral.Ezek egy része pályázati forrásból,más része az iskola jótékonysági báljának bevételéből valósul meg.Tanulóink száma kb. 320 fő,folyamatosan változik.Évfolyamonként 2-3 osztály van,s gyógypedagógiai tagozat is működik két kis létszámú csoporttal.Felső tagozaton a magyar nyelv és irodalmat,a matematikát és az angol nyelvet csoportbontásban oktatjuk;alsóban tehetséggondozó órák vannak.Egyedi sajátossága még intézményünknek,hogy közel 80 tanulónk állami gondozásban él helyi nevelőszülőknél.Intézményünkben az alapfokú művészetoktatás keretében négy tanszakon folyik oktatás(képzőművészeti, színjáték, társastánc, zongora).A gyerekek 8. osztály elvégzéséig tudnak településünkön tanulni,középiskolába a megye közeli és távolabbi városaiba járnak.Iskolánkban működik az IPR program.A 2017/2018. tanévtől kezdve részt veszünk esélyegyenlőségi pályázatban.2011 májusában alapító tagként részt vettünk a Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács megalapításában.A tehetségpontos eredményeinknek köszönhetően több helyre is pályázhattunk az elmúlt években.Igyekszünk kapcsolatot tartani a környéken működő iskolákkal és tehetségpontokkal,mi is szerveztünk már tehetséggondozó műhelyt,tábort.Évtizedek óta szervezünk kistérségi tanulmányi versenyt történelemből és matematikából,magyar nyelvből és természettudományokból is.A Sárréti versenyekre a megye 8-10 településéről érkeznek versenyzők.Részt veszünk a Határtalanul és az Erzsébet-programokban.A tantestület alapvető célja,hogy az életkori sajátosságok,és az eltérő fejlődési ütem figyelembe vételével elősegítse a 6-14 éves korosztályú gyermekek személyiségének kibontakoztatását,harmonikus fejlődését.Arra törekszünk,hogy sokoldalú képességfejlesztéssel kialakítsuk az középiskola kezdéséhez,a pályaválasztáshoz szükséges testi,szociális és értelmi fejlettséget.
A tehetségpont tevékenységét egyelőre helyi hatókörre tervezzük:mind az intézményi,mind a települési hatókört beleértve.A Tüköry Lajos Általános Iskola és AMI tanulói körében végeznénk tehetségazonosító,tehetséggondozó tevékenységet.Ezen kívül az iskolába érkező (óvodás) gyerekek tehetségazonosítására is vállalkoznánk.Helyben dolgozó szakemberekkel kívánjuk biztosítani,hogy a megjelölt tehetségterületek mindegyike megfelelő hangsúlyt kapjon tehetséggondozásunk gyakorlatában.Egy kisebb team fogná össze a tehetségpont feladatait,de bárki bekapcsolódhat,aki elkötelezett a tehetséggondozás iránt.Iskolapszichológusunk Veress Erzsébet,aki matematika szakos tanár is,évek óta foglalkozik tehetséges tanulókkal,versenyeztetéssel,tábor szervezéssel;Sas Éva tanító,magyar nyelv és irodalom szakos tanár,drámapedagógus;Sántáné Illés Vilma tanító,rajz szakos tanár,a képzőművészeti tanszak vezetője;Horváth Tamás történelem, informatika szakos tanár,mérés-értékelés szakvizsgázott pedagógus;Török Éva tanító,ének-zene műveltségterülettel,furulyaszakkör vezető,megkezdett tanulmányok:tehetségfejlesztő szakvizsga;Havran Mihály tanító,testnevelés műveltségterülettel,sportedző,kerékpáros túravezető;Komróczki Gyula művelődésszervező,szociálpedagógus,citerazenekar-vezető,citerakészítő;Solymosi Sándor tanító,történelem műveltségterülettel,a Körösök Menti Matematika Verseny alapítója,versenyeket koordináló pedagógus;Herpai Lászlóné tanító,az erdei iskola szervezője.Az iskola minden pedagógusa lehetőséget kaphatna tehetséggondozó munkájának támogatására. Helyi képzések megvalósításával bővítenénk a kollégák ismereteit a tehetséggondozással kapcsolatban,felhívnánk figyelműket konferenciák,műhelybeszélgetések,szakmai napok,tehetségnapok látogatására,e-learning képzésekre.A pedagógusok lehetőséget kapnak szakkörök szervezésére,ahol saját területüknek megfelelően foglalkozhatnak az érdeklődő és a tehetséges gyerekekkel.Igyekszünk megmérettetni a versenyre kész gyerekeket helyi,regionális versenyeken egyénileg és csapatban.Igyekszünk fórumot teremteni bemutatkozásukra.A már évek óta jól működő saját versenyeinket helyi és regionális szinten továbbra is megszerveznénk.Lehetőség szerint később tehetségnapot is szerveznénk,melyre vendégeket is hívnánk a településről és a környező,iskolánkkal kapcsolatban álló iskolákból.Fontosnak tartjuk a tanulók mentorálását.Igyekszünk pályázati lehetőségeket kihasználva színesíteni az iskolai programkínálatot olyan módon, hogy a tehetséggondozás kerüljön előtérbe.Törekszünk megoldást találni iskolánk gyenge pontjainak megszüntetésére,helyi sikeres jó gyakorlatok,illetve akár más iskolák bevált eszközeinek megismerésével.
Iskolánkban vegyes összetételű osztályokban oktatjuk tanulóinkat.5.-től alkalmazunk csoportbontást,de az ún. gyenge csoporttal néhány éve komoly gondjaink akadtak.A 2019/2020-as tanévben az előző tanév végén végzett mérések szerinti csoportbontásban tanítjuk a magyar nyelv és irodalmat,matematikát, angol nyelvet 5. évfolyamon(egy tehetséggondozó csoportban és két vegyes csoportban).Amennyiben ez sikeresebben működik,mint a korábbi felosztás,akkor felmenő rendszerben,megalapozott mérésekkel ezt a rendszert kívánjuk követni.Alsó és felső tagozaton szeretnénk tehetséggondozó csoportokat,szakköröket kialakítani évfolyamonként figyelembe véve a tanulók érdeklődését.Igyekszünk minél többféle versenyzési lehetőséget keresni,de ezek között szelektálni.A fenntartó segítségével igyekszünk támogatni a tehetséges gyerekeket az ezeken való részvételben.Szeretnénk a már jól működő helyi versenyeinket(versmondó,szépolvasó,Kazinczy szépkiejtési,szépíró,Simonyi helyesírási,Arany János,mesemondó,tanulmányi versenyek)és regionális versenyeinket (Sárrét kis nyelvésze,Sárrét kis történésze,Sárrét kis matematikusa,Sárrét kis természettudósa)továbbra is megrendezni,külsős versenyekre elvinni tanulóinkat.Az éves munkaterv színes programokat kínál, ezeken a programokon is igyekszünk a tehetséges tanulókra figyelni, érdekes dolgokat mutatni.Békés megyei kisvárosi tanulóink érdeklődését igyekszünk minél több iskolán kívüli lehetőséggel is megcélozni(színházlátogatás, múzeumlátogatás, tanulmányi kirándulás).Az első év végén kisebb fórumon szeretnénk értékelni az évet, sikeres programjainkat megismertetni. Fontosnak tartjuk, hogy a tehetséggondozás szakirodalmával, gyakorlatával minél jobban megismerkedjenek a pedagógusok, ezért igényeltünk csoportos képzést a tantestület egészének, műhelybeszélgetésen is részt kívánunk venni,szeretnénk egy olyan iskolával kapcsolatot keresni, ahol a tehetséggondozás sikeres,ugyanakkor a hátrányos oldal is megvan.
Intézményünk 2010-ben regisztrált a Tehetségpontok rendszerében.2014-ben kiválóan akkreditált minősítést kapott,ez 2017-ben járt le.A lelkes kezdést követően a régió nagyon aktív és eredményes Tehetségpontja volt.A kezdeti lelkes csoport többsége már nem dolgozik iskolánkban,ezért nem került sor az újbóli minősítésre.Kezdetektől aktív tagja volt a tehetségpontunknak iskolánk egyik tanára,Sas Éva,aki azóta is elkötelezett a tehetséggondozás ügye mellett.Több továbbképzésen,szakmai napon,konferencián,e-learninges képzésen vett részt,aktívan közreműködött NTP-s pályázatok megírásában,megvalósításában.Néhányan nyomon követik még is a MATEHETSZ felhívásait.Sas Éva kolléganő 2018-ban részt vett a tutorképzésen,majd jelentkezett a tehetségfejlesztő szakember felhívásra is,keretszerződést kapott a MATEHETSZ-től.Az Új Nemzedék Központ által szervezett,5. osztályosok körében végzett mérések lebonyolításához szükséges képzésre is vállalkozott,Sántáné Illés Vilmával el is végezték az első két mérést.Iskolánk jelenlegi vezetése is fontosnak tartja,hogy a tehetséggondozás eredményesen működjön,ezért szeretnénk iskolánk tehetségpontjának akkreditációját.Az éves munkatervben a pedagógusok lehetőséget kapnak szakkörök, foglalkozások szervezésére.A fenntartóhoz küldött finanszírozási igényeinket is eszerint tervezzük.Igyekszünk megragadni mindenféle anyagi lehetőséget,hogy terveinkből minél többet tudjunk megvalósítani.