A Tanács az egyetem vezető professzorainak (zömükben az MTA tagjainak) évtizedes tehetségsegítő munkáján alapul.
A Tehetségpont működése a Semmelweis Egyetem valamennyi karára, valamennyi évfolyamára, és valamennyi oktatott nyelvére (német, angol is) járó hallgatókra kiterjed beleértve a Doktori Iskola hallgatóit is. A Tehetségpont összefogja az egyetem egészének tehetséggondozó tevékenységét, és 2008-tól kiterjedt információcserét tervez számos középiskolával.
A Tehetségpont a gazdája az egyetem Kerpel-Fronius Ödön Tehetségsegítő Programjának (ld. mellékelten.)
Mellékletből kiemelve: A Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Program elemei
Az egyetem a tehetséges hallgatók megtalálásának és gondozásának átfogó rendszerét építi ki a képzés teljes vertikumában. E rendszer a következo elemekbol tevodik össze:
1. Az egyetemnek a legkiválóbb hallgatóit adó, illetve legjobb középiskolákra kiterjedo "outreach" tevékenysége
Az egyetem a felvételi pontszámok, a tanulmányi eredmények és a TDK munka értékelésével évente felméri, hogy mely középiskolákból érkeznek az egyetemre a legjobb hallgatók. Ezen információ és a középiskolák rangsorai alapján az egyetem szempontjából különösen figyelemre méltó középiskolákról egy "target-listát" készít. Ezen középiskolákkal az egyetem szervezett kapcsolatot épít ki. Ennek keretében az egyetem mozgósítja legkiválóbb oktatóit és kutatóit, hogy e középiskolákban figyelemfelkelto, tudományterületüket és az egyetemet népszerusíto eloadásokat tartsanak. A kiválasztott középiskolákat az egyetem folyamatos információkkal látja el (egyetemi újságok, web-oldalak összekapcsolása, érdeklodo kiváló középiskolás diákok azonosítása, számukra rendszeres elektronikus hírlevelek küldése) és számukra speciális nyitott napokat tart.
2. Az egyetem tehetséges hallgatóinak és fiatal oktatóinak azonosítása
2.1. Az egyetem a felvételi pontszámok és a középiskolai eredmények (diákolimpiák, OKTV, Innovációs Verseny, TUDOK, Útravaló Program, Arany János Tehetséggondozó Program, stb.) alapján kiemelkedo, az egyetemre felvett tehetséges hallgatókról kimutatást (Kiválósági Lista) készít. A Kiválósági Listán nincs "örökös hely", azt az egyetem a tanulmányi eredmények, az egyetemi tanulmányi versenyek eredményei, a TDK munka és annak eredményei, valamint a rektori pályázatok és annak eredményei alapján minden tanév elején felújítja. A Kiválósági Listára való felkerülés és az azon való fennmaradás pontos szempontrendszerét az egyetem Tehetséggondozó Tanácsa (ld. III.1. pont) határozza meg. A Kiválósági Lista nyilvános , azt minden tanév elején az egyetem Tehetséggondozó Tanácsa honlapján közzéteszi. A korábbi tanévek Kiválósági Listái a honlapon szintén elérhetőek.
2.2. Az adott tanév elején felújított Kiválósági Listán szereplo tehetséges hallgatókat és az egyetem 35 évnél fiatalabb oktatói karának kiemelkedo szakmai és tudományos teljesítményt nyújtó tagjait az egyetem Tehetséggondozó Tanácsa beszélgetésre hívja be. A beszélgetés alapján a hallgatókból a Tehetséggondozó Tanács kiválasztja azokat a kiemelkedo tehetségu hallgatókat és fiatal oktatókat, akik az adott tanévben a Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Programban részt vesznek.
3. Képzést gazdagító formák a tehetséges hallgatók számára
3.1. Az egyetemre felvett elsoéves tehetséges hallgatókat az egyetem ösztökéli a szakkollégiumába való jelentkezésre és személyükrol értesíti a szakkollégiumot, a Hallgatói Önkormányzat instruktorait és a TDK Tanácsot. Az instruktorok és a TDK Tanács a szakkollégiummal karöltve programot dolgoz ki az elsoéves tehetséges hallgatók orientálására, és számukra az érdeklodésüket felkelto egyetemi lehetoségekrol (tudományos eloadások, az egyetem könyvtárának szolgáltatásai, az egyetem Baráti Körének programja, diákköri konferenciák, versenyek, stb.) való rendszeres ismertetok eljuttatására.
3.2. Az egyetem Tehetséggondozó Tanácsa a tehetséges hallgatók figyelmét rendszeresen felhívja kiemelkedo tudományos és szakmai eloadásokra, rendezvényekre.
3.3. Az egyetem a Hallgatói Önkormányzattal és a HUMSIRC-kel együttmuködésben megteremti annak a lehetoségét, hogy tehetséges hallgatóinak fokozott lehetoségei legyenek külföldi részképzésben való részvételre.
3.4. Az egyetem lehetoséget biztosít arra, hogy tehetséges hallgatói a Doktori Iskola kutatás-fejlesztési munka módszertanáról, etikájáról, tudományos kommunikációról, CV, pályázat írásról, menedzseri, életvezetési készségekrol, az ismeretek gyako
Az egyetem költségvetési és más (alapítványi) forrásai terhére tartósan támogatja a Tehetségpont működését. A Tehetségpont egyéb, szponzori felajánlások keresésével is igyekszik stabilizálni helyzetét.
A Tehetségpont szorosan együttműködik a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetével, a hazai orvosi pszichológia egyik vezető intézményével.
A hatékonyság felmérését évente rendszeresített hallgatói és mentori felmérésekkel tervezzük